Kaip neišgąsdinti darbuotojų, kai vadovas dirba kartu

foto-arvydas-buta

„Verslo žiniose” apie tai, kaip neišgąsdinti darbuotojų, kai vadovas dirba kartu, pasakoja GRAND PARTNERS vyr. konsultantas Arvydas Būta.

Vadovui kartkartėmis padirbėti su darbuotojais naudinga, nes galima iš arčiau pamatyti, su kokiais iššūkiais susiduria personalas. Specialistai atkreipia dėmesį, kad dirbant su komanda irgi reikia laikytis taisyklių, kitaip darbuotojai jaus diskomfortą arba manys, jog jų darbas stebimas pro didinamąjį stiklą.

Smulkieji verslininkai noriai stoja prie prekystalio nuosavose parduotuvėse, išvežioja prekes klientams, priima užsakymus, kitaip tariant, daro viską, ko nesuspėja darbuotojai. Arvydas Būta, konsultacijų bendrovės „Grand partners“ konsultantas, akcentuoja, kad norint iš bendros veiklos turėti naudos, reikia iš anksto įmonėje sukurti atitinkamą darbo kultūrą bei santykį su darbuotojais.

Trys žingsniai

Jei vadovas niekada nedirbo su darbuotojais, o vieną dieną nei iš šio nei iš to pareiškia norą dirbti kartu, komandai gali kilti įtarimų. Norint to išvengti, pataria p. Būta, vertėtų darbuotojus iš anksto informuoti, kad konkrečią dieną vadovas norės padirbėti kartu.

„Ne tik praneškite darbuotojams, kad ketinate dirbti su komanda, bet ir paaiškinkite, kodėl nusprendėte tą padaryti. Svarbu, kad darbuotojai suprastų, jog vadovas dirba kartu ne todėl, kad nori juos kontroliuoti, o norėdamas sužinoti, kaip galėtų pagerinti teikiamas paslaugas“, – detalizuoja p. Būta.

Dirbant kartu derėtų išlaikyti draugišką santykį su darbuotoju, nepulti jo kritikuoti, kai šis bendrauja su klientu: kai vadovas kliento akivaizdoje auklėja darbuotoją, vargu ar tokios pamokos duos norimą rezultatą. Greičiau priešingai, darbuotojas stengsis tik tada, kai jį stebės vadovas.

„Bus daug efektyviau, jei vadovas darbo dienos pastebėjimus užsirašys ir vėliau aptars su darbuotoju. Delsti nereikėtų, pasikalbėti su darbuotoju tinkamiausias laikas pasibaigus darbo dienai. Aišku, leiskite žmogui kiek atsikvėpti, išgerti kavos, tada kalbėkitės“, – kalba p. Būta.

Pradėti pokalbį su darbuotoju derėtų nuo pozityvių dalykų, tai yra, ką jis darė gerai. Pavyzdžiui, maloniai šypsodamasis pasitiko klientą, gražiai atsisveikino.

„Norimo efekto nebus, jei darbuotojui tik pažersite kritikos. Geriau pasiteiraukite, kaip, jo nuomone, būtų galima patobulinti darbą. Kai žmogui suteikiame galimybę pačiam įsivertinti darbą, jis jaučiasi atsakingas už savo veiksmus ir imasi iniciatyvos“, – nurodo pašnekovas.

Kaip klientas

Būna atvejų, pastebi p. Būta, kai darbuotojas nežino, kaip galėtų ištaisyti klaidas savo darbe. Tokiu atveju vadovo pareiga yra nukreipti darbuotoją tinkama linkme arba pasufleruoti, kaip jam derėtų elgtis.

„Kai darbuotojas tikrai nežino, ką daro blogai, vertėtų žmogaus paklausti, kaip jis jaustųsi būdamas kliento vietoje. Sakykime, pardavėjas, bendraudamas su pirkėju, atsiliepia telefonu. Kaip tada klientas jaučiasi, kaip tokiu atveju derėtų elgtis. Galbūt verta pabaigti bendrauti su pirkėju ir vėliau perskambinti. Arba atsiprašyti pirkėjo, atsiliepti ir trumpai pakalbėti“, – pasakoja p. Būta.

Po pokalbio darbuotoju sudarykite planą, kaip planuojate taisyti klaidas. Patartina per savaitę susikoncentruoti ties vienu tobulintinu dalyku. Vėliau vadovas su darbuotoju turėtų susėsti ir peržvelgti rezultatus.

Straipsnį taip pat galite rasti čia.

 

 

 

← Atgal į naujienų sąrašą

Pridėti komentarą

Jūsų el. paštas nebus rodomas.

Galite naudoti šiuos HTML kodus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>