Personalo mokymo seminarai, kuriuose darbuotojai išklauso tam tikrą temą ar, dar blogiau, pamokymą, kaip dirbti – praeitis. Vis daugiau įmonių investuoja į darbuotojų mokymus, tad darbuotojai gali rinktis, kur ir ko mokytis. Tobulėjimas, vien žinių prasme, jau atgyvena dažnoje įmonėje, nes tarp esminių seminaro pranašumų dalyviai vardina žinių nesuteikiančius faktorius: emocinį pasitenkinimą ir motyvaciją, naujoves, komandos formavimą bei kitus pranašumus.
Mokymai ir motyvacija
Šių metų pavasaris Klaipėdos konsultacinei kompanijai ERRA – ypač darbingas metas. Pastebima pagirtina tendencija iš įmonių vadovų pusės – jie ne tik moko, bet ir skatina, motyvuoja darbuotojus jiems įdomiais ir naudingais seminarais. Be to, tai nebėra atsitiktiniai bendro pobūdžio seminarai. Įmonės pageidauja jiems pagal konkretų poreikį sukurtų kelių dienų mokymo programų įvairiomis personalui aktualiomis temomis. Pasak konsultacinės kompanijos ERRA pardavimų vadovo Andriaus Petravičiaus, aktualiausios šiuo metu bendravimo su sudėtingo būdo žmonėmis ir konfliktų valdymo temos. Tokio pobūdžio seminaruose darbuotojai dalyvauja noriai, kadangi tai ne tik nauda įmonei, bet ir pačiam asmeniui. Juk konfliktai kyla ne vien klientų tarpe, darbe, šeimoje, o sudėtingų žmonių yra ir kolektyve. Tad darbuotojai gauna ir asmeninės naudos. ERRA pardavimų vadovas teigia, kad po tokių mokymų, darbuotojai išeina pilni energijos, pakylėtos nuotaikos ir pasisėmę žinių, pritaikomų tiek darbe, tiek ir gyvenime. A. Petravičius pripažįsta, jog labai populiariuose aktyvių pardavimų seminaruose dažniau dalyvauja organizacijų atstovai, o ne komandos. Juos motyvuoja tai, kad po seminarų jie žino, kaip galima parduoti daugiau ir lengviau.
Mokymai ir komanda
Kovo mėnesio pirmosiomis dienomis ERRA įvykdė įdomų projektą, skirtą UAB „Darija“ parduotuvių vadovams iš visos Vakarų Lietuvos. Dvi dienas seminaro dalyviai aktyviai mokėsi bendrauti su klientais, spręsti konfliktus ir efektyviai išdėstyti prekes savo vadovaujamose parduotuvėse. Seminarų pagrindas – praktinės užduotys, kurios iš konferencijų salės persikėlė į pačią parduotuvę. Mokymo tikslams sujauktoje parduotuvėje dalyviai kartu su konsultantais koregavo ir naujai dėstė prekes, bandydami praktiškai taikyti seminare įgytas žinias. Jie puikiai leido laiką. Daugelis dalyvių po užsiėmimų teigė, kad tokio pobūdžio mokymai – tai ne tik žinios, bet ir komandos formavimas, nes susitikti įvairiuose Lietuvos miestuose esančių parduotuvių vadovams tenka retai.
Mokymai ir naujovės
Prekių išdėstymo temą UAB „Darija“ parduotuvių vadovams pristatė šios srities konsultantas Marty Wise (JAV), šiuo metu vizituojantis dėstytojas Lietuvos krikščioniškojo fondo aukštojoje mokykloje. Konsultantas mano, kad efektyvus prekių išdėstymas parduotuvėje gali tapti esminiu sėkmingo pardavimo faktoriumi, todėl prekių parinkimo ir išdėstymo procesas reikalauja ypatingo dėmesio. Įdomu, tačiau tiek konsultantas iš JAV, tiek seminaro dalyviai pastebėjo, kad Lietuvoje galioja tie patys principai kaip ir Vakaruose. Tad kodėl Lietuvos įmonių darbuotojams nepraplėsti akiračio ir nesusipažinti su užsienio konsultantais.
UAB „Darija“ parduotuvių vadovų atsiliepimai kuo geriausi, tad gal atėjo laikas į mokymus darbuotojams pažvelgti naujai? Juk tai ne tik investicija į darbuotojų kompetencijas, bet ir į jų gerą nuotaiką bei sėkmę tiek darbe, tiek ir gyvenime. Pabandykite ir pajuskite, kaip palengvėja darbas plačiąja prasme mokytame kolektyve.